המזונות הבריאים ביותר

המזונות הבריאים ביותר – שחשוב לאכול על מנת לשמור על הבריאות. בכתבה שפורסמה לאחרונה נרשמו 25 מזונות שכדאי לכלול בתפריט היומי שלנו על מנת למנוע בעיות בריאות מסוגים שונים, לחזק מערכות שונות בגוף ובכלל, לשמור על הבריאות.

המזונות הבריאים ביותר

בין המזונות יש כאלה שבמרבית במטבחים בבית, צורכים אותם כשגרה. למשל, בצל – שכולנו מבשלים איתו ואוכלים אותו במגון עצום של מנות.

על בצל

"המצרים הקדמונים שתו מיץ בצל כדי לטפל באקנה, שיעול, צינון ומחלות קיבה. הרומאים אכלו בצלים לשיפור הראייה, לעידוד השינה ולריפוי כאבי שיניים. כיום אנחנו יודעים שבצלים מקדמים את בריאות הלב בגלל שתרכובות הגופרית שבהם (אלו שגורמות לבכות) עוזרות להוריד רמות מסוכנות של שומנים בדם ומונעות מרבדים שומניים להידבק לדפנות העורקים. הבצל גם עשיר בויטמין C ו-E. במחקר שוויצרי, בקרב עכברים שקיבלו מנה יומית של בצל נמצאה עלייה משמעותית בתכולת המינרלים בעצם, בצפיפותה ובעובייה."

נוסיף לבצל את החומוס וגרגרי השומשום (מהם עושים טחינה) שכמויות גדולות מהם נאכלים בארצנו והנה אנחנו כבר מתקדמים ברשימת המאכלים שמומלץ לאכול כדי לשמור על הבריאות ואולי גם לשפר אותו ולמנוע מגוון מחלות.

** לקריאה נוספת  שום בתרופות סבתא

על החומוס נאמר בכתבה:
"אחת הקטניות הקלות ביותר לעיכול. מספק יותר ויטמין C וכמעט פי שניים מכמות הברזל יחסית לקטניות אחרות. החומוס הוא מקור טוב למינרלים בוני עצם: סידן, מגנזיום ואשלגן. אגב, כל הקטניות ידועות ביכולתן להילחם במחלות. מחקר מצא שלאנשים שאכלו שעועית לפחות ארבע פעמים בשבוע היה סיכון מופחת ב-19% לפתח מחלת לב, יחסית לאנשים שאכלו אותן רק פעם אחת בשבוע."

ועל השומשום נכתב:
"שומרים על רמות סוכר יציבות בדם, מאחר והם עשירים בחלבון ושומנים טובים, בעיקר בלתי-רווים המפחיתים את ה-LDL ("הכולסטרול הרע"). הסזמין שבזרעי השומשום הוא אנטי-אוקסידנט רב עוצמה שעשוי למנוע את ספיגת הכולסטרול ולהקטין את ייצורו בכבד. זרעי שומשום הם מקור טוב לסידן ומגנזיום המחזקים את העצמות. כמות הסידן בהם גדולה פי שלוש מבחלב מלא. מחקר הודי מצא ששימוש בשמן שומשום עשוי להוריד במקרים מסויימים את לחץ הדם בצורה משמעותית.
טחינה מזרעי שומשום היא דרך מצויינת ליהנות מיתרונותיו. השתמשו בשמן שומשום קלוי כדי לתבל מוקפצים או מרקים, אבל הוסיפו את השמן רק לאחר הבישול."

מלבד המזונות הנפוצים על הצלחת של מרביתנו, מוזכרים בכתבה מאכלים שאנו אוכלים, אם בכלל, לעיתים נדירות יותר.
מזונות כמו זנגביל (ג'ינג'ר), אגוזי ברזיל או טופו, אשר לא כולנו אוכלים בדרך קבע.
הכתבה ממליצה כמובן להכניס אותם לתפריט היומי למען בריאותנו. אבל זה באמת לשיקולכם.
מסתבר שאם אתם אוכלים לא  רק חומוס וטחינה אלא גם כרוב, תפוחים, ברוקולי ושום, הרי שהכנסתם לתפריט היומי חלק חשוב מהמזונות הבריאים ביותר.

** לקריאה נוספת  תרופות סבתא לכוויות שמש ועקיצת מדוזה

קבלו את הרשימה המלאה, בכתבה המקורית כאן.

יש לכם מידע על מזונות שחשוב שנאכל באופן קבוע על מנת לשמור על הבריאות ולשפר אותה? שתפו איתנו באמצעות התגובות למטה.
תודה

תגובות